حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی - مشهد مقدس

کارگروه حوزه ی علمیه شهید احمد شفیعی

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی - مشهد مقدس

کارگروه حوزه ی علمیه شهید احمد شفیعی

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی - مشهد مقدس

اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی به سه سوال "چرا به الگوی پیشرفت اسلامی نیاز داریم؟ ،الگوی پیشرفت اسلامی چیست؟ و چگونه الگوی پیشرفت اسلامی را تولید کنیم؟ پاسخ می دهد."
------------------------------------------
دستور کار قطعى نظام جمهورى اسلامى، دنبال کردن الگوى پیشرفت ایرانى-اسلامى است. ما پیشرفت را به شکلى که غرب دنبال کرد و پیش رفت، نمی‌خواهیم؛
امام خامنه‌ای ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
------------------------------------------
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند.
امام خامنه ای ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
------------------------------------------
بنده به طور قاطع این را می گویم: الگوى پیشرفت غربى، یک الگوى ناموفق است.
امام خامنه‏‏ ای ۱۳۸۶/۲/۲۵
------------------------------------------
طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت درواقع ارائه ی محصول انقلاب اسلامی و طراحی یک تمدن جدید و -
پیشرفته در همه ی عرصه ها بر مبنای تفکر و اندیشه ی اسلام است .
امام خامنه ای 1391/12/14

بسم الله الرحمن الرحیم

بهرام بیرانوند، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در حاشیه بازدید از سایت «نماینده»، درباره تنظیم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به خبرنگار نماینده گفت: در بند یک برنامه پنجم پیشرفت آمده است که بایستی ظرف ۳ سال اول، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت تدوین شود و زیربنای برنامه ششم شود؛ این مهم است زیرا اینگونه زیربنای بودجه های سنواتی مشخص می شود و زیربنای چشم انداز را نیز بر این اساس ترسیم خواهیم کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: هم اکنون این اتفاق نیفتاده و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت تدوین نشده و معاونت راهبردی چند جمله را آوردند و گفتند این الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است، اینکه مشخصه هایی معین شده باشد، نداشت و این الگو باید تدوین شود تا برنامه ششم نیز از آب و گل در بیاید.

بیرانوند تصریح کرد: اتفاقی که در حال رخ دادن است اینکه بناست دولت تا بهار سال آینده بیاید برنامه ششم را به مجلس بفرستد ما معتقدیم روح ایرانی اسلامی پیشرفت بر این برنامه حاکم نیست و ما را علیرغم همه فرصت هایی که داریم و هزینه هایی که مصرف می کنیم به هدفمان نزدیک نمی کند.

وی عنوان داشت: اگر برنامه ای ۵ ساله تدوین شود و برخی الحاقات را نداشته باشد زحمت را می کشیم اما به نتیجه نمی رسیم و بعد از اجرای برنامه بطور مثال ببینیم فقر بیشتر شده و یا فاصله فقیر و غنی بیشتر شده و مثلا جایگاه خانواده در آن کمرنگ شده است و بدین ترتیب مارا از اهداف مان دور می کند.

نماینده بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم دستور صریحی برای تدوین این الگو داده اند و دهه چهارم انقلاب اسلامی دهه پیشرفت و عدالت است و ما باید روح عدالت را در برنامه های بعدی مان تزریق کنیم و گرنه ما بادست خودمان و با دارایی های خودمان و با این نیروی انسانی در انتهای برنامه نه تنها به شاخصه های برنامه نزدیک نمی شویم به مدل های پیشرفت موجود در دیگر کشورها نیز نزدیک  نمی شویم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی