حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی - مشهد مقدس

کارگروه حوزه ی علمیه شهید احمد شفیعی

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی - مشهد مقدس

کارگروه حوزه ی علمیه شهید احمد شفیعی

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی - مشهد مقدس

اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی به سه سوال "چرا به الگوی پیشرفت اسلامی نیاز داریم؟ ،الگوی پیشرفت اسلامی چیست؟ و چگونه الگوی پیشرفت اسلامی را تولید کنیم؟ پاسخ می دهد."
------------------------------------------
دستور کار قطعى نظام جمهورى اسلامى، دنبال کردن الگوى پیشرفت ایرانى-اسلامى است. ما پیشرفت را به شکلى که غرب دنبال کرد و پیش رفت، نمی‌خواهیم؛
امام خامنه‌ای ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
------------------------------------------
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند.
امام خامنه ای ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
------------------------------------------
بنده به طور قاطع این را می گویم: الگوى پیشرفت غربى، یک الگوى ناموفق است.
امام خامنه‏‏ ای ۱۳۸۶/۲/۲۵
------------------------------------------
طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت درواقع ارائه ی محصول انقلاب اسلامی و طراحی یک تمدن جدید و -
پیشرفته در همه ی عرصه ها بر مبنای تفکر و اندیشه ی اسلام است .
امام خامنه ای 1391/12/14


بایستی شب و روز نشناسیم و همه آماده باشیم /خدای متعال وعده‌اش راست است

آنچه من در پایان عرایضم عرض میکنم این است که نیروهای مؤمن ما در سرتاسر کشور بدانند که حرکت، بهسمت اهداف و آرمانهای اسلامی است؛ در این هیچ تردیدی نیست. و همه خودشان را آماده نگه بدارند، همه آماده باشند؛ نیروهای مؤمن، نیروهای اصیل و معتقد در سرتاسر کشور -که بحمدالله اکثریّت قاطع این کشور را هم تشکیل میدهند- آمادهبهکار باشند. آمادهبهکار به معنای آمادهی جنگ نیست؛ یعنی هم آمادهی کار اقتصادی باشند، هم آمادهی کار فرهنگی باشند، هم آمادهی کار سیاسی باشند، هم آمادهی حضور در میدانها و عرصههای مختلف باشند؛ آماده باشند، ما همه باید آماده باشیم. در مقابل این جهتگیریهای دشمنان -که دشمنان ما شب و روز نمیشناسند- ما هم بایستی شب و روز نشناسیم و همه آماده باشیم. و وعدهی الهی هم راست است؛ خدای متعال وعدهاش راست است، ما سوءظنّ به وعدهی الهی [نباید داشته باشیم]. یکبار من اینجا عرض کردم(۷) که باید به خدا پناه ببریم و سوءظنّ به وعدهی الهی [نداشته باشیم]. خدای متعال لعنت کرده؛ الظّآنّینَ بِاللهِ ظَنَّ السَّوءِ عَلَیهِم دآئِرَةُ السَّوءِ وَ غَضِبَ اللهُ عَلَیهِم وَ لَعَنَهُم وَ اَعَدَّ لَهُم جَهَنَّمَ وَ سآءَت مَصیرًا(۸) یعنی خدا لعنت کرده کسانی را که به خدا سوءظن داشته باشند. حُسن ظنّ به خدا این است که وقتی میگوید که «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم»،(۹) این را باور کن؛ این حسن ظنّ به خدا است؛ وقتی میفرماید: لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه،(۱۰) این را باور کنیم. اگر حقیقتاً نیّت ما نصرت دین الهی است -معنای نصرت خدا همین است- بدانیم که خدای متعال نصرت خواهد کرد و تردیدی در این زمینه نداشته باشیم؛ وقتی انسان با این روحیّه حرکت کرد، آنوقت آن سکینهای که عرض کردیم بر دلهای ما انشاءالله نازل خواهد شد.

متن کامل بیانات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی